öncelikle ne tür bir araba alacağımıza karar vermeliyiz. pazarda veya galerici de beğendiğimiz arabayı anlayan bir ustaya göstermek en güzelidir. çünkü satıcıların çoğu bilgileri yanıltıcı olabilmektedir.
1.yürüyen aksamı iyi mi?
2.local veya komple boya var mı?
3.tüplü ise ruhsata işlenmiş mi?
4.araç muayenesi yapılmış mı?
5.sigortası yapılmış mı?
6.lastiklerinini durumu nasıl?
7.motor grubu ne durumda?
8.kaç kilometre de?
9.tüp takılı ise tüpün tankı 10 yılını doldurmuş mu?
10.devrik veya kazası var mı?
11.değişen parçası var mı?
12.motor numarası ruhsattaki ile aynı mı?
gibi temel bilgileri kontrol etmekte fayda vardır.
Aracın bütün standartlara uygun olmasına dikkat edilmelidir. Bunlar haricinde araç takla atmış mı? Kaç kere kaza yapmış kazanın araçta bıraktığı hasarlar ne kadardır bunlara bakılmalıdır. Bunun haricinde hava yastığı ve süspansiyon özelliklerinin en alt seviyede de olsa bulunması gerekmektedir. Aracın fren sistemleri ve araçta boya olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Arabanın genel görünümü zaten kendini belli eder, ama mutlaka bilen bir kişi ile kaporta ve motorla ilgili problem olup olmadığına bakılmalı. Boya kalınlığı ölçülerek hangi parçada boya veya değişim yapıldığı incelenmeli. Kilometreyle maalesef oynanmış olabiliyor; bu konuda da direksiyonun ve vites topuzunun durumu çok önemli. Aracın kilometresi 100 bini gösteriyor ama direksiyon ve vites topuzu tamamen aşınmış ise, araç 200 bin kilometre yapmıştır. Genellikle 100 binden sonra buralarda aşınma başlar.
Ayrıca 5664`e "HASAR plaka" yazıp sms gönderirseniz TRAMER sisteminden araçta hangi tarihlerde ne kadarlık hasar oluştuğunu da sorgulatabilirsiniz.